Lekker rustig

In jou zit het ook; een reservoir van kalm bewustzijn.

Wanneer je deze plek bewust opzoekt dan ervaar je kalmte, gelukzaligheid, rust, vrede.

Die prachtige plek tijdens een vakantie of een ontmoeting met een zielsverwant zijn momenten waar je dat gevoel hebt ervaren.

Spontaan, wellicht vluchtig. Maar het heeft indruk gemaakt.

Een sterk gevoel van tevredenheid.


In je leven van alledag en de momenten waarop je wordt afgeleid lijkt dit kalme bewustzijn naar de diepte te zinken.

Je laat het gebeuren, de waan van de dag en het leven heeft jou vastgepakt en houd je aan de oppervlakte van jezelf.

Jouw innerlijke rust, in dat reservoir, wacht geduldig.

Op ieder moment, wanneer jij wil, kun je contact maken met dat deel van jou.

Zelfs op stressvolle, uitdagende, moeilijke momenten.


Een gevoel van innerlijke rust kun je altijd, waar dan ook, ervaren.

Het is een manier van in het leven staan waarbij je leert, berust en accepteert.

Je ziet en erkent de lastige en de mooie elementen in de wereld en je leven en je bekijkt dit alles vanuit een kalm perspectief.


Wanneer er chaos om je heen is, kun je de chaos worden.

Je kunt er ook voor kiezen kalm te zijn in de chaos.

Acceptatie van de chaos, die is er.

Jij bent er en jij wil rustig zijn.

Vervolgens kun je weloverwogen beslissen of je rustig deel uit wil blijven maken van de chaos of dat je een stap maakt om de situatie te verlaten.


Het ervaren van innerlijke rust kan altijd, je kunt ervoor kiezen.

Hoe je die rust bereikt, wanneer je dit reservoir nog niet kent bij jezelf, is door middel van oefening en bewustwording.

Pauzemomenten kalmeren je brein en je bewustzijn wordt vergroot. Het contact maken met jezelf en jouw innerlijke rust gaat dan vanzelf.


Wanneer je er een vaste gewoonte van maakt om bewust pauzemomenten te nemen in je dag en in je leven dan zorgt je brein ervoor dat er nieuwe verbindingen worden gelegd.

Zo werken wij nu eenmaal wanneer we ervaringen herhalen, dat gaat ook vanzelf.

Innerlijke rust laat je kalmte ervaren terwijl je tegelijkertijd op een drukke plek kan zijn.

Start eens met dit pauzemoment.

Je gaat je handen wassen.

Voel de temperatuur van het water, de druk van het stromende water op je handen.

Adem in en neem je voor om mee te gaan met de stroom van je leven.

Je ademt uit, de kraan gaat uit.

Terwijl je je handen droogt doe je dit net een tempo lager dan je normaal zou doen.


Dat was je pauzemoment.

Ik wens je plezier met het vinden van jouw innerlijke rust.